Friday, October 24, 2008

Ocean and new starts / Ocean i plany

Today I'm starting my next HAED chart, this time it's Ocean by Lindy Longhurst. The fabric is already cut and I won't be able to put in more than a few stitches but still it's a start :) Haven't started anything new in a long while, now I have so many charts lined up, there are at least 5 that I'm sure I'll start in coming months and as usually they are rather big than small ones LOL I'll be aiming for one every month (preferably every two months but I find it so hard to say no to myself stitchingwise), according to Rotation Stitchers BB it's the best way to go :) The ones calling out to me loudest at the moment are St. Hippolyte, Quaker Virtues and Celestial Dragon. I'm really glad I ordered the charts before the exchange rate went up so much, especially with St Hippolyte which is pretty expanisive.
Here's how my new start will look when finished (in a couple of years):




Dziś zaczynam nowy haft, tym razem to będzie kolejny schemat HAED - Ocean Lindy Longhurst.
Kanwa już przygotowana, uda mi się dziś postawić pierwsze krzyżyki, niewiele, ale zawsze to start :) Jak na mnie długo nie dodawałam do moich rozpoczętych prac nic nowego, teraz mam kilka schematów w kolejce, będę się starać zaczynać po jednym miesięcznie, żeby zgodnie z zaleceniami Rotation Stitchers BB mieć później prace na różnych etapach. W moich obecnych preferencjach najwyżej stoją St. Hippolyte, Quaker Virtues i Celestial Dragon. Mam już schematy, szczęśliwie zamówiłam przed zmianą kursu dolara, teraz tylko kwestia doboru kanwy i skompletowania brakującej muliny do dwóch ostatnich.

There's a Halloween sale on the HAED website, I got Jo Lynch's Raven chart. Her charts are in DMC colors but HAED recommends stitching them in HDF fibers. So far the conversion has been made only for 2 of them and it's not entirely complete. This chart has been calling put to me since I saw it and as I expected a Halloween sale I waited - with the exchange rate now I could might have bought it right away, it would be exactly the same. It's not on my short list for new starts - I'll wait till someone starts one of her charts in silks to see how it comes out. I have highest trust in Michele's charting, even if some colors look strange when I start to use them after I stitch around this area theyblend in perfectly. HAEDs charts are so much work that I want to be sure that converion is equally good and I'm afraid that if all colors except 2 or 3 are silks the ordinary floss will stand out.
Here's my Raven:


Na stronie HAED jest wyprzedaż Halloweenowa, kupiłam schemat Jo Lynch - jak tylko się pojawił wiedziałam, że muszę go mieć, wiedziałam też, że będzie wyprzedaż, więc postanowiłam odczekać pare dni - przy zmianie kursu mogłam go kupić od razu, wyszłoby na to samo ;) HAED zaleca hafowanie schamatów Jo Lynch jedwabiem Vikki Clayton, na razie ukazały się zestawy do dwóch wzorów, niestety nie tego, który kupiłam. Cała operacja ma też trzy inne minusy - 1) konwersja nie jest dziełem Michele do której mam absolutne zaufanie jeśli chodzi o dobór kolorów, co przy rozmiarach obrazków HAED jest niezwykle ważne 2) zestawy kosztują 70-100 dolarów 3) nadal brakuje paru kolorów po konwersji i obawiam się, że normalna mulina będzie bardzo odstawać, Zdecydowałam, że poczekam aż ktoś na forum HAED zacznie jeden z tych schematów, wszystko powino się wtedy wyjaśnić.

2 comments:

  1. I can't wait to see how Ocean stitches up, love the sea animals. And that Raven is really gorgeous, mmm those blues, no wonder you caved!

    ReplyDelete
  2. Both charts are fantastic, can't wait to see the Ocean!

    ReplyDelete