Wednesday, December 10, 2008

7 Truths/ 7 Prawd

I have been tagged by Maja71 and E-gunia to reveal 7 thigs about myself. Took me a while but here's my list:

1. I don't cook, at all. All I can do is scrambled eggs and omlette, though I can't even remember when was the last time I made those. I even rarely make sandwiches myself.
2. I drink lots of cofee and Coca Cola. To tell the truth I can go for weeks without drining abything else.
3. I have 2 cats and a dog. The dog is a pedigreed American Staffordshire Terrier and the cats were taken from animal shelter. They get along perfectly :)
4. I always have lots of stuff to do and I'm terrible at planning. I'm always late everywhere and keep forgetting things (I have a spare set of keys to my apt just in case I can't find the one I'm using).
5. Most (I'd say more than 90%) of my friends are guys. I like sports, watching soccer, playing cards, billiards, darts, computer games. Cross stitching is my first 'feminine' hobby and I have started stitching last December so it's still 'new'. In company of women talking about children and cooking I feel totally lost.
6. I like learning languages - the ones I've studied so far are English (obviously), Italian, Latin, German, Japanese, Chinese and Farsi. Some of them I haven't used in a long time but bits of them are still in my memory
7. I'm very very thin - my BMI is under 16 and I've been trying to gain some weight for some time now but so far without success. In my quest for extra kilograms I eat lots of high calories stuff, especially in the evenings - for example a couple of Snickers bars, a couple of bananas and cheese just before bedtime :)

I'm tagging Nadia (you knew you had it coming, didn't you LOL), Anita and Aeljot

Zostalam wywołana do odpowiedzi przez E-gunię i Maję71. Oto moja lista 7 prawd:

1. Nie gotuję. Wcale. Potrafię tylko zrobić omlet i jejecznicę, ale nie pamiętam nawet kiedy ostatnio je robiłam. Bardzo rzadko zdaża mi sie robić nawet kanapki.
2. Pije mnóstwo kawy i Coca Coli. Prawde mówiąc mogę nie pić nic innego tygodniami.
3. Mam 2 koty i psa. Pies to rodowodowy American Staffordshire Terrier a koty są wzięte ze schroniska
4. Zawsze mam mnóstwo rzeczy do zrobienia i niestety jestem beznadziejna w planowaniu. Ciągle sie spóźniam lub zapominam czegoś (mam nawet dwa zestawy kluczy do mieszkania) albo o czymś.
5. Większość moich znajomych to mężczyźni (ponad 90%). Lubię sporty, piłkę nożną, gry karciane i komputerowe, lotki i bilard. Haft to moje pierwsze 'kobiece' hobby a jako, że zaczęłam wyszywać w grudniu zeszłego roku jest jeszcze ciągle 'nowe'. W towarzystwie kobiet rozmawiających o gotowaniu i dzieciach czuję się zupełnie zagubiona.
6. Lubię się uczyć języków - do tej pory uczyłam się angielskiego, włoskiego, łaciny, niemieckiego, japońskiego, chińskiego i farsi. Niestety japoński i chiński zapomniałam zupełnie, jednak reszta w mniejszym lub większym stopniu jest w mojej pamięci.
7. Jestem bardzo szczupła - mam BMI poniżej 16 i od dłuższego czasu staram się przytyć, niestety bez sukcesów. W poszukiwaniu kilogramów staram się jeść wysokokaloryczne rzeczy wieczorami - na przykład kilka Snickersów, parę bananów i paczkę żółtego sera tuż przed spaniem :)

Do odpowiedzi wywołane zostaję: Nadia, Anita i Aeljot.

4 comments:

  1. Osz kurcze,ja Ci chętnie te kilka kilogramów oddam! I będę bardzo szczęśliwa,jak je ode mnie weźmiesz! :-) Pozdrawiam serdecznie,Maja

    ReplyDelete
  2. Dziękuję za wywołanie :)
    A ja zapraszam do mnie po wyróznienie: http://aeljot.blogspot.com/2008/12/blogger-heart.html

    ReplyDelete
  3. Ilu ciekawych rzeczy można się przy okazji dowiedzieć :) Wyszywasz dopiero około roku a potrafisz tworzyc takie piękne i ogromne obrazy. Tym większy podziw Ci się należy :)

    ReplyDelete
  4. Yes I should have seen it coming shouldn't I??? Well I have time now to do it so will start to think of my answers ;-)

    ReplyDelete